Strategický rozvoj Vysokej školy Danubius sa odvíja od medzinárodných trendov v rámci EÚ. Vysoká škola Danubius  bude aj naďalej zvyšovať kvalitu vedeckej práce a aplikovať výstupy svojej činnosti v súlade s potrebami spoločnosti, regiónov a ekonomiky.
Strategický cieľ č. I.
  • zameranie vzdelávania na získavanie vedomostí, kompetencií, zručností, schopností potrebných na aktívny občiansky, profesijný a osobný život absolventov. Poslaním súkromnej Vysokej školy Danubius, ktorá je  súčasťou európskeho priestoru vysokoškolského vzdelávania a spoločného európskeho výskumného priestoru, je rozvíjať harmonickú osobnosť, vedomosti, múdrosť, dobro a tvorivosť v človeku a prispievať k rozvoju vzdelanosti, vedy, spoločenskej zodpovednosti v súlade s normou 26000.2010 (CSR),  kultúry a zdravia pre blaho celej spoločnosti. VŠD podporuje a participuje na  európskej dimenzii vysokoškolského vzdelávania. Možné strategické  ciele vzdelávania na VŠD vychádzajú aj z komponentu  8  „Plán obnovy a odolnosti 2021“.
Strategickým cieľom č. II.
  • poskytovať  kvalitné vzdelávanie a s maximálnou možnou mierou rozvíjať integráciu a potenciál študentov.
Obidva ciele budú postupne rozvíjané  v piatich strategických líniách.
Základné  oblasti a nástroje strategických línií  budú orientované na:
  1. Rovnaký prístup k vzdelaniu pre všetkých – vzdelanie pre dôstojný život
  2. Inovačné zmeny obsahu vzdelávania
  3. Úpravu hodnotenia vzdelávacích procesov a vzdelávacích výsledkov
  4. Podporovanie vzdelávacích inovácií v súlade s požiadavkami  domácej praxe a zahraničného dopytu   
  5. Využitie potenciálu neformálneho a informálneho vzdelávania a perspektíva   celoživotného vzdelávania.
Medzi kľúčové faktory podmieňujúce kvalitu vzdelávania patrí zvyšovanie profesijnej kvalifikácie  učiteľov, ktorú  je možné dosiahnuť aj podporou zlepšenia ich postavenia a adekvátneho motivačne pôsobiaceho ohodnotenia, prejavujúceho sa aj vo vekovej skladbe učiteľov.
Vysoká škola Danubius preferuje nadväzovanie spolupráce s učiteľmi inštitúciami s interdisciplinárnymi profilmi v regiónoch pre potreby trhu práce a dopyt regionálnej ekonomiky tak, aby plnili svoju úlohu pri budovaní inovatívne založených regionálnych ekonomík.
Dôležitým faktorom bude rozšírenie vzdelávania v oblasti kreatívnych činnosti so zameraním na podnikateľské zručnosti.
Cieľom VŠD je  zosúladenie systému kvality vysokoškolského vzdelávania so štandardmi a usmerneniami na zabezpečovanie kvality v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania s dôrazom na kľúčové odbory pre sociálne-ekonomický rozvoj.
Dôraz budeme klásť aj na podporu vytvorenia podmienok na zvýšenie mediálnej gramotnosti širokého spektra príjemcov informácií šírených rôznymi, najmä digitálnymi platformami prostredníctvom formálneho ako aj celoživotného vzdelávania na zamedzenie pokračujúcej infantilizácie spoločnosti, najmä v málo rozvinutých regiónoch.
Kurikulá študijných programov sú a budú   zamerané na reformy, ktoré budú prispôsobené dopytu po schopnosti kritického myslenia, po nových digitálnych a technických zručnostiach a vedomostiach, ako aj  s prepojením vysokej školy  na prax  napr. prostredníctvom rozvoja duálneho vzdelávania pri konfigurovaní nových študijných programov, ako aj celoživotného vzdelávania.
Od vyučovacích metód sa bude vyžadovať  široká škála učebných stratégií a návrhov na výučbu, ktoré budú vyhovovať špecifickým potrebám každého študenta a zároveň zabezpečia, aby vysoká škola zostala interaktívnym priestorom a priestorom pre spoluprácu.
VŠD bude podporovať   vývoj kombinovaného vzdelávania, ktoré trvale zabezpečí prístup k informáciám za účelom rozvoja  multidisciplinárneho šírenia vedeckých poznatkov. Absolventi budú mať širší diapazón vedomostí v rámci vysokoškolského vzdelávania, čím sa podporí aj variabilnosť možnosti zamestnania ako aj rovnosť príležitostí.
Tvorba študijných programov musí odzrkadľovať požiadavky trvalo udržateľného rozvoja vo vzdelávaní ako aj  v pôsobení vysokej školy v rámci vzdelávacích inštitúcií a budúcich vedeckých výziev a  cieľov Agendy 2030, ktorá je transformačná, holistická, humanistická, progresívna a vývojová. Agendu 2030 vnímame v prvom rade ako príležitosť a prostriedok určiť dlhodobé priority pre rozvoj inovácií vo vzdelávacom  a vedecko-projektovom procese VŠD.
Činnosti Vysokej školy Danubius  budú orientované na vybrané  aktivity Agendy 2030+ , ktorá dáva široký pohľad vo svetle zmien spôsobených štvrtou priemyselnou revolúciou a potreby znovu vytvoriť základy miestneho a globálneho udržateľného rozvoja a udržateľného životného štýlu.
Štvrtá priemyselná revolúcia stanovuje výzvu, aby sa vznikajúce technológie považovali za jednu z čŕt, ktoré definujú ľudskú identitu a náš rozvoj ako  občanov a pracovníkov. Pokiaľ ide o vzdelávanie, Vysoká škola Danubius bude podporovať potrebu zavedenia výpočtového myslenia, programovania ako nástroja, ktorý pomôže študentom vo vzdelávaní smerom nahor produkovať, zdieľať a šíriť vedomosti. Rovnako sa budeme prispôsobovať  revidovaniu lineárneho vzťahu medzi vzdelávaním a trhom práce, aby sa stal univerzálnym rozmerom výchovy k občianstvu, a environmentu  a zabezpečilo sa, aby sa budúci absolventi dokázali prispôsobiť rýchlo sa meniacim zamestnaniam, úlohám a pracovným podmienkam.
 
ŠPECIFIKÁCIA PRIORÍT A OPATRENÍ SÚVISIACICH S INTERNACIONALIZÁCIOU VZDELÁVANIA
 
 
Stratégia internacionalizácie VŠD na obdobie  2021- 2030+ stanovuje  tri prioritné ciele a niekoľko základných operačných cieľov:
  1. Podpora jazykovej a medzikultúrnej prípravy študentov a učiteľov vysokých škôl.
  2. Rozvoj medzinárodných mobilít študentov a pracovníkov.
  3. Rozvoj odborných kompetencií pracovníkov vysokých škôl v oblasti internacionalizácie.
  4. Vytváranie medzinárodného prostredia na vysokej škole a propagácia VŠD v zahraničí
 
ad A)
Podpora jazykovej a medzikultúrnej  prípravy študentov a učiteľov vysokých škôl.
1. Prijať opatrenia na zavedenie využívania cudzieho jazyka ako neoddeliteľnej súčasti štúdia a práce na vysokej škole, najmä zabezpečiť dostatočnú ponuku kurzov cudzích jazykov pre študentov a učiteľov zvyšovať podiel odborných predmetov vyučovaných v anglickom jazyku, zabezpečiť prístup k cudzojazyčným študijným materiálom a umožniť spracovanie záverečných prác v cudzích jazykoch.
2. Prostredníctvom Akadémie ďalšieho vzdelávania VŠD realizovať kurzy rozvoja interkultúrnych kompetencií s ohľadom na porozumenie kultúre krajín partnerských inštitúcií, a to najmä pre študentov a učiteľov pripravujúcich sa na zahraničné mobilitu
 
ad B)
Rozvoj medzinárodných mobilít študentov a pracovníkov
1. Rozširovať ponuku typov a foriem medzinárodných mobilít s ohľadom na potreby a možnosti študentov, vrátane tzv. virtuálnych a kombinovaných (blended) mobilít, efektívne a flexibilne odstraňovať prekážky mobilít.
2. Začleniť možnosti výjazdov alebo dištančného vzdelávania na zahraničných inštitúciách do
štruktúry študijných programov.
3. Vytvoriť cielenú ponuku medzinárodných mobilít pre študentov a pracovníkov. Cielená ponuka by mala nadväzovať na študijný program a mala by zohľadňovať požiadavky študentov.
4. V nadväznosti na program Erasmus + 2021-2027 zaviesť nové typy mobilít, ako sú virtuálne mobility, kombinované mobility, krátkodobé intenzívne mobility, mobility do mimoeurópskych krajín, pracovné stáže a mobility akademických i neakademických pracovníkov.
5. Podporovať a začleniť ako rovnocenné formy študentskej mobility aj dobrovoľnícke pobyty (napr. v rámci programu Erasmus + mládež  resp. európsky zbor solidarity).
6. Podporovať mobilitu pre študentov so špecifickými potrebami a zo sociálne a ekonomicky
znevýhodneného prostredia, a to prostredníctvom navýšených štipendií, informačnej podpory a pod.
7. Motivovať akademických aj neakademických pracovníkov k účasti na mobilitách a odstraňovať prekážky, ktoré by im vo výjazde mohli brániť.
 
Ad C) Rozvoj odborných kompetencií pracovníkov vysokej školy v oblasti internacionalizácie
1. Implementovať alternatívne formy osvojovanie globálnych kompetencií, internacionalizácie a medzinárodné akademické, pedagogické a tvorivé interakcie prostredníctvom najpokročilejších a užívateľsky priateľských informačných technológií a komunikačných platforiem.
2. Zavádzať opatrenia na úrovni vysokej školy vedúce k systémovému vypracovanie globálnych kompetencií akademických i neakademických pracovníkov vysokej školy v oblasti
internacionalizácie na úrovni vysokej školy.
3. Prijať opatrenia na zvýšenie kvality činností spojených s organizáciou mobilít (fyzických i virtuálnych / kombinovaných), najmä v rámci monitoringu udržiavaní štandardov organizácie mobilít, digitalizácia administratívnych procesov, automatického uznávania, jazykovej a medzikultúrnej prípravy pred výjazdom a dostupnosti informácií pre študentov.
4. Prijať potrebné opatrenia na plnú aplikáciu nástrojov pre elektronickú výmenu informácií o štúdiu, elektronickú identifikáciu a elektronizáciu uznávaní kreditov zo študijných mobilít.
 
ad D) Vytváranie medzinárodného prostredia na vysokej škole a propagovať vysokú školu v zahraničí
 
1. Podpora rozvoja medzinárodného marketingu vysokej školy a SR. VŠD využíva všetky nástroje efektívneho marketingu zameraného na propagáciu vysokej školy v zahraničí. Posilňuje povedomie svojich pracovníkov v potrebe a možnostiach propagácie VŠD v zahraničí v rámci učiteľských a výskumných pobytov, odborných stretnutí atď. K šíreniu dobrého mena vysokej školy využíva osobné kontakty učiteľov a absolventov.
2. Rozvoj služieb ponúkaných zahraničným študentom a učiteľom VŠD  je zacielený na aktívne  posilňovanie technických prostriedkov pre online výučbu. Neoddeliteľnou súčasťou tohto rozvoja je vytvorenie tzv. Buddy System, ktorý podporuje vytváranie vzťahov a výmenu skúsenosti v rámci akademických inštitúcií.
3 Práca so zahraničnými študentmi a absolventmi je významným multiplikátorom informácií o VŠD. Realizuje sa  prostredníctvom  profesionálnych sietí ako napr  Linkedln.
 
V Sládkovičove 14.10.2020